Călătoria clientului în Video Marketing – Etapa 3/4 – Decizia (sau cum iar clienții decizia de cumpărare)

După ce am discutat în ultimul articol despre etapa de considerare, a venit timpul să trecem la următoarea etapă din călătoria clientului.

Vezi articolul 1 / Vezi articolul 2

Dacă nu mai știi ce este această călătorie a clientului, ei bine, este un funnel (proces) prin care trece clientul din momentul în care află că are o problemă pe care vrea să o rezolve, până la a-ți cumpăra soluția care rezolvă acea problemă. Soluția poate fi un produs sau un serviciu pe care tu-l oferi.

Acest funnel are patru etape: conștientizare, considerare, decizie și loialitate.

Clientul tău se poate regăsi în una din aceste etape, iar treaba ta este să afli în ce etapă se află în prezent. Astfel, poți interveni cu video pentru a-l duce mai repede spre decizia de cumpărare.

Iar astăzi acoperim a treia parte din călătoria clientului în video marketing, mai exact etapa de decizie.

ETAPA 3/4 – DECIZIA

Atunci când un client a trecut de primele două etape din funnelul de vânzări, mai exact conștientizarea și considerarea (vezi articolele anterioare), a venit timpul ca acesta să ia o decizie.

Oamenii cumpără emoțional, iar decizia finală e formată de factori precum: recomandări directe, review-uri video, reclame, etc. Compari ce mai există în piață, iar la final iei o decizie. Procesul este asemănător în cadrul oricărei achiziții, fie că vorbim de produse sau servicii.

În această etapă clientul știe deja ce vrea, așa că nu trebuie să pierzi timpul cu materiale video care fac cunoscută soluția pe care o oferi sau care creează confuzie.

Scopul acestei etape este să realizezi conversia clientului, mai exact materialul video să te ajute direct în a-ți vinde produsul sau serviciul, să se înscrie la un program de-al tău, etc.

Metrici de performanță pe care să-i urmărești în etapa de decizie

  1. Număr de vizualizări (view count) – de câte ori materialul video a fost vizualizat;
  2. Rata de conversie (conversion rate) – Cât % din audiența care s-a uitat la video a luat o acțiune clară (a cumpărat un produs, etc.). O conversie poate include mai multe elemente, precum click-uri pe link sau alte elemente din video.
  3. Rata de implicare (engagement rate) – Cât % din audiență lasă un like/comment/share/click la video, etc.;
  4. Play rate – Cât % din audiență a dat play pe video;
  5. Retenția (retention rate) – Cât % din audiența care urmăresc un anumit segment dintr-un video. Te ajută să vezi cât de bine menține acel video atenția

Vrei să generezi lead-uri, vizibilitate și să te detașezi de concurență? Programează o ședință de consultanță gratuită și află cum poți folosi video ca pilon principal într-o strategie aliniată cu business-ul și obiectivul tău. Programează o ședință gratuită de consultanță: https://calendly.com/cosmin_kreafilm/meeting-60min

Iată ce tipuri de video le poți face pentru a crește șansele ca un lead să cumpere produsul/serviciul tău:

1. Tutoriale și Review-uri

Prin review-uri și tutoriale înveți viitorul client cum să-ți folosească produsul/serviciul.

Arată pas cu pas cum funcționează, ce caracteristici are și ce-l face diferit de concurență. Spune și ce beneficii îi aduce: îl ajută să facă mai repede X lucru, îi salvează bani pe termen lung, etc.

După ce oamenii vor înțelege cum se poate folosi și văd o demonstrație video, șansele ca aceștia să-l cumpere vor crește considerabil.

2. Video de before/after

Aceste tipuri de video arată transformarea prin care a trecut un client de-al tău folosindu-ți produsul sau serviciul.

Deși pare că nu s-ar aplica în toate industriile, videourile de before&after pot fi realizate și ca studii de caz, în care explici cifre reale pe care clienții tăi le-au obținut folosindu-ți produsul.

3. Video de tip FaQ (Întrebări frecvente)

Aceste tipuri de video răspund direct la întrebările pe care le are clientul tău – cum să folosești produsul, ce presupune procesul de lucru cu acel produs/serviciu și orice alte întrebări pe care le poate avea un client.

Dacă produsul este nou și nu ai feedback de la clienți reali, poți intui ce întrebări pot avea clienții sau poți căuta produse similare unde există deja feedback, iar tu să faci acele materiale bazate pe research-ul pe care l-ai făcut.

Ele pot fi introduse într-un video sau într-o serie de videos care să clarifice într-un mod mai simplu ceea ce faci. Aici poți explica și motivul pentru care produsul/serviciul tău este mai bun sau mai diferit față de ce există deja.

4. Video personalizat

Folosind datele pe care le ai deja despre clientul tău din etapele precedente, poți realiza un video personalizat care să fie conceput exact pentru el.

Aici poți include modelul de produs pe care îl caută, sau poți vorbi direct despre cum serviciul tău îi poate afecta într-un mod pozitiv afacerea sau viața.

CONCLUZIE

Este important să te asiguri că video-ul pe care-l faci este clar și relevant pentru etapa de decizie în călătoria clientului.

De asemenea, trebuie să adreseze potențiale întrebări specifice și probleme pe care le poate avea clientul.

În următoarele articole, vom discuta despre ultima etapă – cea de loialitate (post-achiziție).

Vrei să generezi lead-uri, vizibilitate și să te detașezi de concurență? Programează o ședință de consultanță gratuită și află cum poți folosi video ca pilon principal într-o strategie aliniată cu business-ul și obiectivul tău. Programează o ședință gratuită de consultanță: https://calendly.com/cosmin_kreafilm/meeting-60min

Crește-ți vânzările prin video creativ. Contactează-ne pentru detalii.